Game of Thrones dizisinin tartışmalı final sezonuna yönelik sosyal medyada başlatılan “yeniden çekilsin” kampanyasına Jon Snow karakterini canlandıran Kit Harington’dan sert yanıt geldi. Harington, kampanyayı “salaklık” olarak nitelendirerek dizinin yapım sürecine emek verenleri savundu.
2019 yılında dizinin final sezonunun yeniden çekilmesi için başlatılan imza kampanyasına ilişkin konuşan Harington, The New York Times’a yaptığı açıklamada, “Buna nasıl cüret edersiniz? Bu ancak sosyal medyadan çıkabilecek bir aptallık seviyesi” ifadelerini kullandı. Oyuncu, dizinin arkasındaki yapım ekibinin emeğinin göz ardı edildiğini vurguladı.
Harington, final sezonunun yayınlandığı dönemde rehabilitasyonda olduğunu ve tedavi sürecinin ardından dizinin eleştirileri karşısında şaşkınlık yaşadığını belirtti. Bir savaş sahnesinin çekiminin 55 gün sürdüğünü hatırlatan oyuncu, ekibin gösterdiği yoğun emeğin dikkate alınmadığını ifade etti.
HBO’nun yanıtı ve kampanyanın etkisi
Final sezonu döneminde HBO’nun programlardan sorumlu yöneticisi Casey Bloys, imza kampanyasından haberdar olduklarını ancak talepleri ciddi biçimde değerlendirmediklerini açıklamıştı. Kampanya 15 bin imza hedefiyle başlatılmış, kısa sürede yaklaşık 2 milyon imzaya ulaşmıştı.
Game of Thrones’un 8. sezonu; kadın karakterlerin ele alınış biçimi, hikâye örgüsü, ışıklandırma ve sinematografi gibi konularda yoğun eleştiriler aldı. Sezonun en çok konuşulan hatalarından biri ise yanlışlıkla kadraja giren Starbucks bardağı oldu.
