Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Meğer hepimiz hatalıymışız: ATM’lerde neden önce kart veriliyor?

ATM’lerin hemen hemen hepsi para çektikten sonra, önce kartı ardından da parayı veriyor. Peki bu sistemin asıl nedeni ne? İşte detayları…

ATM'lerin hemen hemen hepsi para çektikten sonra, önce kartı ardından

ATM cihazlarının işlem sırasındaki o meşhur önce kart, sonra para kurgusu, aslında bankaların dalgın müşterilerini korumak için kullandığı çok zekice bir psikolojik stratejidir. Çoğumuz parayı alır almaz kartı içeride unutmaya meyilliyizdir ve bunun bilimsel bir adı var. Post-Completion Error (İşlem Sonrası Hata).

İşte ATM’lerin neden sizi paranıza ulaştırmadan önce kartınızı geri almaya zorladığının detayları:

İŞTE PSİKOLOJİK NEDENİ

İnsan beyni bir görevi yerine getirirken ana hedefe odaklanır. ATM’ye gitme amacınız para çekmektir. Para haznesi açılıp o banknotları elinize aldığınız anda beyninizde şu sinyal çakar: Görev tamamlandı.

Ana hedefe ulaşıldığında yani para alındığında, işlemle ilgili sonraki küçük adımlar kartı geri almak gibi beyin tarafından gereksiz kodlanır ve unutulur.

Bankalar, kartınızı almadan parayı vermeyerek sizi şu döngüye sokar: Önce kartını al, yoksa paraya ulaşamazsın.

Bu sayede kart unutma vakaları %90’ın üzerinde engellenmiş oluyor.

 

 

admin