Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

En düşük emekli maaşı 15 bin liraya düşebilir: Emekliye kesinti şoku!

Emekli, dul ve yetim aylığı alan milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren yeni yasal düzenleme 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girdi.

Emekli, dul ve yetim aylığı alan milyonlarca vatandaşı yakından ilgilendiren

SGK’ya borcu olan emeklilerin maaşlarından yapılacak “otomatik kesinti” dönemi resmen başladı. İşte can yakacak düzenlemenin detayları…

MAAŞA YATMADAN “MAKAS” ATILACAK

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), alacaklarını tahsil etmek için artık banka yolunu beklemeyecek. Kuruma borcu olan emekli, malul, dul veya yetimlerin maaşları daha hesaplarına yatmadan SGK tarafından doğrudan kesintiye uğratılacak.

KESİNTİ ORANI YÜZDE 25’E KADAR ÇIKIYOR

Uygulamanın en kritik noktası, kesinti miktarının maaşın dörtte birine (%25) kadar ulaşabilecek olması:

  • En Düşük Emekli Maaşı: 20 bin lira (güncel taban aylık varsayımıyla) alan bir emeklinin borcu varsa, maaşından 5 bin lira kesilecek. Ele geçen net rakam 15 bin liraya gerileyecek.

  • Dul ve Yetim Aylıkları: Özellikle düşük hisse oranıyla (örneğin %25) maaş alanları daha zor bir tablo bekliyor. 5 bin lira yetim aylığı alan birinin maaşı borç nedeniyle 3 bin 750 liraya kadar düşebilecek.

NEDEN BÖYLE BİR DÜZENLEME YAPILDI?

2025 yılının son günlerinde Meclis’ten geçen bu düzenleme, SGK’nın biriken alacaklarını daha hızlı ve düzenli bir şekilde tahsil etmesini amaçlıyor. Ancak hayat pahalılığının yüksek olduğu bu dönemde, taban aylık alan emeklilerin eline geçecek rakamın düşecek olması endişelere yol açıyor.

admin