Doç. Dr. M.T.Ö. hakkında ortaya atılan; mobbing, aşağılama ve fiziksel tacize varan iddialar sonrası Sağlık Bakanlığı düğmeye bastı. İşte tıp dünyasını sarsan soruşturmanın detayları…
ASİSTAN HEKİMLERDEN TOPLU ŞİKAYET
Üroloji kliniğinde görevli asistan hekimler, hazırladıkları ortak dilekçeyle hem hastane başhekimliğine hem de Üniversiteler Arası Kurul’a başvurdu. İddiaların odağındaki Doç. Dr. M.T.Ö. için sunulan dilekçelerde şu suçlamalar öne çıkıyor:
-
Psikolojik Şiddet ve Mobbing: Ameliyathane ve vizitler sırasında yüksek sesle azarlama, hakaret ve küçük düşürücü ifadeler kullanma.
-
Fiziksel Temas ve Taciz: Bazı hekimlerin, istekleri dışında fiziksel temasa maruz kaldıklarını beyan etmesi.
-
Eğitim Hakkının Engellenmesi: Uzmanlık eğitiminin bir baskı unsuru olarak kullanılması ve asistanların mesleki gelişimlerinin kısıtlanması.
-
Görevi Kötüye Kullanma: Kişisel işlerin asistanlara yaptırılması ve mesai saatlerinde görev yerinde bulunmama.
BAKANLIK MÜFETTİŞ GÖNDERDİ
Olayın ciddiyeti üzerine Sağlık Bakanlığı vakit kaybetmeden müfettiş görevlendirdi. Hastane bünyesinde idari soruşturma başlatıldı. Müfettişlerin, klinikteki diğer sağlık çalışanlarının ve görgü tanıklarının ifadelerine başvuracağı öğrenildi. Olayların bir kısmının hasta ve diğer personellerin önünde gerçekleştiği iddiası soruşturmanın en kritik noktalarından birini oluşturuyor.
ÜNİVERSİTELER ARASI KURUL BEKLENİYOR
Asistanların şikayet ilettiği Üniversiteler Arası Kurul’dan henüz resmi bir yanıt gelmezken, asistan hekimler mesleki onurlarının korunması ve güvenli çalışma ortamının sağlanması için sürecin takipçisi olacaklarını vurguladı.


