Yargıtay, evlenmeden önce psikolojik tedavi gördüğünü ve ilaç kullandığını eşinden saklayan kadını, evlilik birliğinin sarsılmasında “tam kusurlu” buldu. İşte güven sarsıcı davranış sayılan o davanın detayları…
1,5 AYDA GELEN AYRILIK VE GİZLİ TEDAVİ
Gaziantep’te yaşanan olayda, bir çift evlendikten sadece 1,5 ay sonra yollarını ayırdı. Davacı erkek, eşinin sergilediği “normal olmayan” davranışlar şüphelenince acı gerçeği öğrendi:
-
Gizlenen Geçmiş: Kadının evlilik öncesinde uzun süre psikolojik tedavi gördüğü ve ağır ilaçlar kullandığı ortaya çıktı.
-
Mesaj Kayıtları Ele Verdi: Dosyaya giren mesajlaşmalarda kadının bu durumu eşinden bilerek sakladığını itiraf ettiği görüldü.
-
Tanık Beyanları: Mahkemede dinlenen tanıklar, kadının toplum içinde sergilediği tavırların olağan dışı olduğunu doğruladı.
YEREL MAHKEME “REDDETTİ”, YARGITAY “BOZDU”
Davanın hukuki süreci oldukça sancılı geçti. İlk aşamada mahkemeler erkeğin davasını reddetmişti:
-
Yerel Mahkeme ve İstinaf: “Evlilik öncesi nedenlerle boşanma davası açılamaz, bu ancak evliliğin iptali davası konusu olabilir” diyerek davayı reddetti.
-
Yargıtay 2. Hukuk Dairesi: Bu kararı bozdu. Yargıtay, rahatsızlığın kendisinden ziyade, bu durumun eşten gizlenmiş olmasını odak noktasına koydu.
“GÜVEN SARSICI DAVRANIŞ” VURGUSU
Yargıtay’ın bozma gerekçesinde şu ifadelere yer verildi:
“Kadının evlilik öncesi tedavisini gizlemesi ve evlilik birliği boyunca da bu tutumunu sürdürmesi güven sarsıcı niteliktedir. Bu davranış, ortak hayatı temelinden sarsacak derecede bir geçimsizliğe neden olmuştur.”



