Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Şafak vakti 14 ilde narkotik fırtınası! Sosyal medyadaki “Zehir Grupları” çöktü!

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, uyuşturucu satıcılarına yönelik “siber” odaklı dev bir operasyonun düğmesine basıldığını duyurdu.

İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, uyuşturucu satıcılarına yönelik "siber" odaklı dev

İstanbul merkezli 14 ilde eş zamanlı düzenlenen baskınlarda, sosyal medya ve şifreli mesajlaşma uygulamaları üzerinden uyuşturucu ticareti yapan 305 şüpheli kıskıvrak yakalandı. İşte operasyonun merak edilen tüm detayları…

ŞİFRELİ GRUPLAR DEŞİFRE OLDU

İstanbul Emniyet Müdürlüğü Narkotik Suçlarla Mücadele Şube Müdürlüğü’nün 5 aydır yürüttüğü teknik takip sonucunda, zehir tacirlerinin akılalmaz yöntemleri gün yüzüne çıkarıldı:

  • Uçtan Uca Şifreli Ticaret: Şüphelilerin, mesajlaşma uygulamalarında kapalı gruplar kurarak uyuşturucu arzı sağladığı belirlendi.

  • Referanslı Üyelik: Bu gruplara sadece özel davet veya referansla girilebildiği, gizliliğe üst düzey önem verildiği tespit edildi.

  • Siber Devriyeye Karşı Önlem: Satıcıların yakalanmamak için kimlik bilgilerini gizlediği ve sık sık kullanıcı adı değiştirdiği ortaya çıktı.

  • 7/24 Arz: Nüfus yoğunluğuna göre gece-gündüz demeden 24 saat boyunca satış yaptıkları belirlendi.

OPERASYONUN KAPSADIĞI İLLER

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı koordinesinde yürütülen operasyon, İstanbul merkezli olmak üzere toplam 14 ilde eş zamanlı gerçekleştirildi:

  • İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya

  • Konya, Sakarya, Tekirdağ, Hatay, Mardin

  • Adıyaman, Giresun, Kastamonu ve Muş

 

admin