Mahkeme Vasiyetnameyi Geçerli Buldu
Türk sinemasının unutulmaz isimlerinden Fatma Girik’in vasiyetnamesine ilişkin açılan davada Bodrum 6. Asliye Hukuk Mahkemesi, vasiyetnamenin hukuken geçerli olduğuna karar verdi.
Dava Süreci ve İddialar
Fatma Girik’in kardeşi Günay Girik, vasiyetnamenin düzenlendiği tarihte Girik’in fiil ehliyetinin bulunmadığını ve vasiyetnamenin baskı altında hazırlandığını iddia ederek Bodrum 3. Asliye Hukuk Mahkemesi’nde iptal davası açtı.
Yargılama sürecinde tanık ifadeleri alındı, Girik’in sağlık kayıtları incelendi ve dosya İstanbul Adli Tıp Kurumuna gönderildi. Adli Tıp raporunda, Girik’in 26 Ekim 2018’de fiil ehliyetine sahip olduğuna oy birliğiyle karar verildi.
Kararın Sonuçları
Mahkeme, 11 Şubat tarihli kararıyla davanın reddine hükmederek vasiyetnamenin geçerli olduğuna karar verdi. Ayrıca Günay Girik’in, Fatma Girik’in vefatına ilişkin İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına yaptığı suç duyurusu kapsamında yürütülen soruşturmada 18 Şubat’ta kovuşturmaya yer olmadığına dair karar verildi.
Avukatlardan Açıklama
Fatma Ahu Turanlı ve Müyesser Girik’in avukatları Sabit Emekdar ile Eylem Pektaş, mahkeme kararının Girik’in özgür iradesinin hukuki teyidi niteliğinde olduğunu belirtti. Açıklamada sürecin bir miras kavgası değil, iradeye saygı meselesi olduğu vurgulandı.
Vasiyetnamenin İçeriği
24 Ocak 2022’de hayatını kaybeden Fatma Girik’in Bodrum 2. Noterliği’nde 26 Ekim 2018’de düzenlenen vasiyetnamesi, Bodrum 1. Sulh Hukuk Mahkemesi tarafından açılmış ve okunmuştu. Vasiyetnamede, Girik’in adına kayıtlı tüm gayrimenkuller yeğeni Fatma Ahu Turanlı ve kardeşi Müyesser Girik’e eşit paylaştırıldı. Ayrıca bazı yakınlarına ve ev çalışanlarına da belirli miktarlarda para bırakıldığı belirtildi.
