Başkent Ankara’da haftalardır süren su kesintileri sona erdi. Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ), sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada çalışmaların tamamlandığını bildirdi.
ASKİ’nin açıklamasında, “Saat 16.00 itibarıyla Ankara genelinde basınç düşüklüğü kaynaklı geçici su kesintileri sona ermektedir. ASKİ Genel Müdürlüğü ekiplerinin Çamlıdere Barajı’nda 24 saat esasına göre yürüttüğü çalışmalar gece saatlerinde tamamlanmıştır” denildi.
Yeni sistem devreye alındı
Açıklamada ayrıca yeni sistemin aktif hale getirildiği belirtildi. Su alma yapısının altındaki kullanılabilir suyun sisteme dâhil edilmesini sağlayan yeni sistem devreye alınırken, 3. platform aktif hale getirildi ve toplam 27 pompa çalışır duruma getirildi. ASKİ Genel Müdürlüğü, Başkent’in su güvenliğini korumak amacıyla yatırımlarını ve sahadaki teknik çalışmalarını kesintisiz biçimde sürdürmeye devam ediyor.
Önceki durum ve tepkiler
Başkentte uzun süredir süren su kesintileri nedeniyle Devlet Su İşleri (DSİ) ve Ankara Büyükşehir Belediyesi (ABB) birbirlerini suçlamıştı. Son olarak AKP’li Cumhurbaşkanı Erdoğan, partisinin grup toplantısında Mansur Yavaş’ı hedef almıştı. Mansur Yavaş ise Halk TV’ye yaptığı açıklamada, “Ankara’da su sıkıntısı yaşayan abone sayısı son derece az. En yüksek kotlardakiler yaşıyor bir, ikincisi deposu olmayanlar, üçüncüsü hidroforu olmayanlar” diyerek eleştirilere yanıt vermişti.
