Avrupa enerji piyasasında deprem etkisi yaratan bir karar Fransa’dan geldi. 15 Nisan 2026 sabahı Başbakan Sébastien Lecornu tarafından açıklanan yeni enerji stratejisi, fosil yakıtlara veda niteliği taşıyor. Fransa, dışa bağımlılığı bitirmek adına radikal bir “elektrifikasyon” sürecine giriyor.
İşte Fransa’nın tarihi doğalgaz yasağı ve yeni enerji planının tüm detayları…
Yeni Binalarda Gaz Dönemi Sona Eriyor
Hükümetin aldığı karara göre, bu yılın sonundan itibaren inşaat ruhsatı alacak tüm yapılar için yeni kurallar geçerli olacak. Müstakil evler, apartman daireleri ve ticari binalar (ofis, dükkan vb.) bu yasak kapsamına alındı.Gazlı kombi ve sistemlerin yerini, Fransa’nın güçlü nükleer altyapısına dayanan elektrikli ısı pompaları ve temiz enerji çözümleri alacak. Hükümet, bu dönüşümü desteklemek adına ayırdığı yıllık bütçeyi 5,5 milyar eurodan 10 milyar euroya çıkardı.
Isınma Giderlerinde %50 Tasarruf Hedefi
Başbakan Lecornu, bu hamlenin sadece çevreci değil, aynı zamanda ekonomik bir karar olduğunu vurguladı. 2050 yılına kadar 2 milyon sosyal konut doğalgaz ağından çıkarılacak. Yerli üretim ısı pompalarının kullanımı teşvik edilerek, vatandaşların ısınma maliyetlerinin %50 oranında düşürülmesi planlanıyor. Yılda 1 milyon ısı pompasının devreye alınması hedefleniyor.
Ulaşımda “Tam Elektrikli” Dönüşüm
Strateji sadece konutları değil, ulaşım sektörünü de kapsıyor. Özellikle hemşireler ve serbest çalışan esnaflar için Haziran ayında 50 bin ek elektrikli araç uygun kiralama koşullarıyla sunulacak. Elektrikli kamyon ve van alımlarında araç başına 100 bin euroya varan dev destekler sağlanacak. Şehir içi kargo taşımacılığında kargo bisikletleri de teşvik kapsamına dahil edildi.
Fransa Neden Bu Kararı Aldı?
Fransa’nın temel motivasyonu, küresel çatışmalar ve tedarik krizleri nedeniyle dalgalanan enerji fiyatlarından ülke ekonomisini korumak. Ülke, kendi nükleer santrallerinden elde ettiği elektriği temel enerji kaynağı yaparak tam bağımsızlık hedefliyor.


