Hali hazırda 16 bin 881 TL olarak uygulanan en düşük emekli aylığı, masadaki formüllerin netleşmesiyle birlikte 20 bin TL’ye yükseltildi. Bu düzenleme ile en düşük maaş alan emeklilerin aylıklarına yüzde 18,48 oranında bir artış yapılmış oldu.
DÜZENLEMENİN DETAYLARI
Abdullah Güler’in açıklamalarına göre, hazırlanan 13 maddelik kanun teklifi Meclis Başkanlığı’na sunuldu. İşte öne çıkan detaylar:
-
Kaç Kişi Faydalanacak? Bu artıştan tam 4 milyon 917 bin emekli doğrudan yararlanacak.
-
Bütçeye Maliyeti: Maaşların 20 bin TL’ye tamamlanması için oluşacak fark Hazine tarafından karşılanacak. Bu ek yükün toplam maliyeti yaklaşık 69,5 milyar TL olarak hesaplandı.
-
Zam Oranları: SSK ve Bağ-Kur emeklileri için normal zam oranı yüzde 12,19; memur emeklileri için ise yüzde 18,60 olarak belirlenmişti. En düşük aylık düzenlemesiyle taban maaş alanların artışı yüzde 18,48’e çekilmiş oldu.
SÜREÇ NASIL İŞLEYECE?
Maaşların hesaplara yatabilmesi için takvim şu şekilde işleyecek, Kanun teklifi önce TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’nda görüşülecek. Komisyondan geçen metin TBMM Genel Kurulu’na gelerek oylanacak. Meclis’ten geçen düzenleme Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın onayının ardından Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek.
