KOSGEB, “Türkiye Yüzyılı” vizyonu kapsamında işletmeleri şahlandıracak yeni yol haritasını duyurdu. Bu yıl odağında “İkiz Dönüşüm” (Dijital ve Yeşil Dönüşüm) olan paketle, sanayiden teknolojiye kadar geniş bir yelpazede finansman ve rehberlik sağlanacak.
53 Bin İşletmeye Can Suyu: Hedef İmalat Sanayi
KOSGEB, 2026 yılında toplamda 53 bin işletmeye dokunmayı hedefliyor. Desteklerin dağılımında aslan payı ise üretim odaklı firmalara ayrıldı.
-
İmalat Sanayi Vurgusu: KOSGEB desteklerinin toplam içindeki payı rekor seviyeye çıkarılarak %75 olarak belirlendi.
-
Yüksek Teknoloji: Orta-yüksek ve yüksek teknoloji üreten 2 bin 250 işletmeye özel bütçe ayrıldı.
Kadın Girişimcilere Rekor Kota
Kadınların ekonomiye katılımını teşvik eden KOSGEB, 2026’da pozitif ayrımcılığı bir adım öteye taşıyor:
-
8 bin 500 kadın girişimciye doğrudan nakdi destek sağlanacak.
-
Toplam girişimcilik bütçesinin %27’si kadın girişimcilere tahsis edildi.
-
Hedef, yıl sonuna kadar 55 bin kadına girişimcilik belgesi vermek.
İhracatta Hedef: %36 Pazar Payı
KOBİ’lerin sadece yerel değil, küresel birer oyuncu olması için ihracat destekleri artırıldı. 2026 yılı sonuna kadar KOBİ’lerin Türkiye’nin toplam ihracatı içindeki payının %36’ya çıkarılması planlanıyor. Ayrıca 15 stratejik ürünün yerli üretimi için de özel teşvikler verilecek.
İkiz Dönüşüm: Dijital ve Yeşil Yatırımlar
Yüksek teknoloji hamlesi kapsamında 143 işletmenin dijital altyapı ve yatırım giderleri KOSGEB tarafından karşılanacak. İşletmelerin hem karbon ayak izini azaltması hem de dijitalleşmesi için süreç boyunca profesyonel rehberlik hizmeti sunulacak.



