Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

O ilimizde içme suyu alarmı: “Diş Fırçalamak Bile Yasak!”

Muş İl Sağlık Müdürlüğü, 7 Şubat 2026 itibarıyla kent merkezindeki şebeke suyuna ilişkin korkutan bir uyarı yayımladı.

Muş İl Sağlık Müdürlüğü, 7 Şubat 2026 itibarıyla kent merkezindeki

Yapılan analizlerde suyun mevzuat sınırlarını aşan değerlerde kirlilik taşıdığı tespit edildi. Vatandaşlara “acil” koduyla suyun doğrudan ağız yoluyla temasından kaçınılması çağrısı yapıldı.

 

KRİTİK UYARILAR!

Müdürlük, bazı parametrelerin yasal sınırların çok üzerinde çıktığını belirterek, analiz sonuçları normale dönene kadar şu önlemlerin alınmasını istedi:

  • İçmeyin: Şebeke suyunu doğrudan içme suyu olarak kullanmayın.

  • Yemeklerde Kullanmayın: Yemek hazırlarken şebeke suyu kullanmaktan kaçının.

  • Diş Fırçalamayın: Ağız teması gerektiren diş fırçalama gibi işlemlerde kesinlikle kullanmayın.

  • Kaynatma Şartı: Eğer şebeke suyu kullanılacaksa, suyun en az 10 dakika kaynatılması ve ardından soğutularak kullanılması zorunludur.

SÜREÇ NASIL İŞLİYOR?

Sosyal medyada yer alan “suya kanalizasyon karıştı” iddiaları üzerine başlatılan inceleme sonucunda kirlilik resmileşti:

  • Analizler: Kent merkezinin farklı noktalarından alınan numuneler laboratuvarlarda incelendi ve “uygunsuz” raporu verildi.

  • Belediyeye İkaz: Sonuçlar ivedilikle Muş Belediyesi ile paylaşılmış olup, teknik iyileştirme ve bakım-onarım süreçlerinin başlatılması talep edildi.

  • Takip: Sağlık Müdürlüğü denetim faaliyetlerini sürdürüyor; suyun ne zaman temizleneceği yapılacak yeni analizlerle belli olacak.

SU KİRLİLİĞİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Kirli suyun tüketilmesi durumunda aşağıdaki sağlık sorunları görülebilir:

  • Karın ağrısı ve şiddetli ishal

  • Mide bulantısı ve kusma

  • Yüksek ateş

 

admin