Almanya’nın Hamm kentinde yaşanan olayda bir çalışan, mesai saatleri içerisinde yaptığı “kahve molası” nedeniyle tazminatsız olarak işten çıkarıldı.
İşte olayın öne çıkan detayları:
OLAYIN GEREKÇESİ
Uzun yıllardır temizlik görevlisi olarak çalışan kişi, sabah kartını basarak mesaisini başlattı ancak kısa süre sonra iş yerinden ayrılarak bir kafeye kahve içmeye gitti. Mahkeme kayıtlarına göre çalışan, dışarıda olduğu 10 dakikadan fazla sürede zaman takip sisteminde kendisini hâlâ çalışıyor gibi gösterdi. İşveren durumu sorduğunda önce ofisten çıkmadığını iddia eden çalışan, daha sonra kafeye gittiğini itiraf etti. Bunun üzerine iş akdi tazminatsız olarak feshedildi.

MAHKEMENİN KARARI!
Çalışanın açtığı karşı davada Hamm Eyalet İş Mahkemesi, işvereni haklı buldu. Mahkeme, çalışma süresini kendi kaydeden çalışanların özel bir “güven sorumluluğu” taşıdığını ve işverenin bu beyanlara dayanarak ücret ödediğini vurguladı. Bu eylemi “çalışma süresi dolandırıcılığı” ve “zaman takip sisteminin kötüye kullanılması” olarak nitelendiren mahkeme, işten çıkarmanın “haklı fesih” kriterlerine uygun olduğuna hükmetti.
