Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Doğal gazda nakit destek devri: Fatura gidecek, para gelecek!

Devlet artık faturaları sadece indirmekle kalmıyor, doğrudan ödeme yapmaya hazırlanıyor! Bugüne kadar uygulanan genel sübvansiyon sistemi yerini, “ihtiyaç sahibi ve emekli odaklı” nakdi yardım modeline bırakıyor. Peki, kim ne kadar alacak? Başvurular nasıl yapılacak? İşte milyonların beklediği o detaylar…

Devlet artık faturaları sadece indirmekle kalmıyor, doğrudan ödeme yapmaya hazırlanıyor!

Doğal gaz faturalarında milyonlarca vatandaşı ve özellikle emeklileri heyecanlandıran “nakit iade” dönemi için düğmeye basıldı. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı koordinesinde yürütülen bu yeni model, sosyal devlet anlayışını doğrudan vatandaşın cüzdanına yansıtmayı hedefliyor.

İşte yeni dönemin tüm ayrıntıları:

YENİ MODELİN ŞİFRESİ: “HEDEF ODAKLI DESTEK”

Bugüne kadar doğal gaz faturalarının yaklaşık %45 ila %60’ı devlet tarafından tüm aboneler için otomatik olarak karşılanıyordu. Yeni modelle birlikte bu genel destek kademeli olarak azaltılırken, buradan tasarruf edilen kaynak doğrudan dar gelirli ve emekli vatandaşlara nakit olarak aktarılacak.

KİMLER, NE KADAR NAKİT PARA ALABİLECECEK?

2026 yılı için güncellenen destek tutarları ve şartlar şu şekilde planlanıyor:

  • Emekliler ve Sabit Gelirliler: Çalışmanın ana odağında yer alıyorlar. Özellikle kış aylarında artan ısınma giderleri için doğrudan nakit ödeme yapılacak.

  • Hane Kişi Sayısına Göre Ödeme:

    • 1-2 Kişilik Haneler: Aylık ortalama 950 TL

    • 3-4 Kişilik Haneler: Aylık ortalama 1.150 – 1.350 TL

    • 5 ve Üzeri Kişilik Haneler: Aylık 1.500 TL‘ye kadar destek.

  • Isı Haritası Kriteri: Erzurum, Sivas gibi kışın sert geçtiği illerde yaşayanlara, Antalya veya İzmir gibi illere oranla daha yüksek “iklim katsayısı” ödemesi yapılacak.

KADEMELİ TARİFE VE “ZENGİN-FAKİR” AYRIMI

Yeni sistemin bir diğer ayağı ise Kademeli Tarife. Belirlenen ortalama tüketim sınırını (Örneğin Ankara için aylık 180 m³, Erzurum için 200 m³) %50’den fazla aşan yüksek tüketimli aboneler (havuzlu villalar, çok büyük konutlar vb.), devlet desteğinden yararlanamayacak ve gerçek maliyet üzerinden fatura ödeyecek. Bu abonelerden alınan fark, dar gelirliye nakit destek olarak dönecek.

BAŞVURU VE ÖDEME SÜRECİ NASIL İŞLEYECEK?

  1. e-Devlet Üzerinden Başvuru: Vatandaşlar “Sosyal Yardım Başvuru Hizmeti” sekmesinden taleplerini iletecek.

  2. Otomatik Onay: Emekliler ve halihazırda sosyal yardım alanlar için sistemin otomatik tanımlama yapması üzerinde çalışılıyor.

  3. Ödeme Kanalları: Nakit paralar PTT şubeleri, PTT Kart veya doğrudan vatandaşın banka hesabına yatırılacak.

admin