Ana Sayfa Arama Yazarlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

MEB’den ehliyet sınavı için flaş karar: Kamera şartı geldi!

Direksiyon sınavlarında yıllardır süregelen “Hoca beni bilerek bıraktı” ya da “Keyfi olarak elendim” tartışmaları artık son buluyor. İşte detaylar…

Direksiyon sınavlarında yıllardır süregelen "Hoca beni bilerek bıraktı" ya da

Kamu Denetçiliği Kurumu’nun (KDK) tavsiyesi üzerine harekete geçen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), ehliyet sınav süreçlerini tamamen şeffaf hale getirecek devrim niteliğinde bir düzenleme için düğmeye bastı.

İşte 14 Ocak 2026 itibarıyla ehliyet alacakları yakından ilgilendiren o düzenlemenin detayları…

KAMERA KAYDI DÖNEMİ

İstanbul’da bir sürücü adayının, “hata yapmadığım halde başarısız sayıldım” diyerek yaptığı başvuru, Türkiye genelindeki sınav sistemini değiştiriyor. Artık direksiyon sınavlarının tamamı kamera ile kayıt altına alınacak. Bu sayede adaylar, haksızlığa uğradıklarını düşündüklerinde “somut delil” ile itiraz edebilecek. Sınav görevlilerinin (komisyon üyelerinin) adaylar üzerindeki olası ön yargılı veya keyfi puan kırmaları, kayıtlar üzerinden denetlenebilecek.

Sınav sürecinde yaşanan kazaların tespiti ve görevlilerin mevzuata uygun davranıp davranmadığı bu kayıtlar sayesinde netleşecek.

MEB ÇALIŞMALARA BAŞLADI

Milli Eğitim Bakanlığı, KDK’ye gönderdiği yazıyla müjdeyi verdi. Direksiyon eğitimi dersi uygulama sınavlarına “kamera kaydı zorunluluğu” getiren hüküm, yeni mevzuat taslağına eklendi.

Bakanlık, bu uygulama ile hem sınav güvenliğini sağlamayı hem de kamu hizmetine duyulan güveni en üst seviyeye çıkarmayı hedefliyor.

admin