Bu yazımda Türk hentbolunun son yıllarda yükseliş ivmesini kaleme alacağım. 50. Yılını kutlamaya çok az bir süre kalırken, 7 Şubat tarihinde Başkent Ankara’da görkemli bir gala töreni yapılacak. Federasyon Başkanı Mesut Çebi, hentbolda İspanyol ekolüne geçildiğinin altını çizmişti. A Milli takımlarımızın başına tecrübeli İspanyol hocalar getirilirken, altyapı koordinatörlüğü de İspanyol hocaya emanet. Böylelikle sistem, tabandan tavana aynı ekol ile işlenecek. Ayrıca İspanya’nın hentbolda uyguladığı tarama sistemi de bizde uygulanmaya başlandı. 30 farklı ilde 600’den fazla çocuğa tarama faaliyeti gerçekleştirildi.
Alt yaş milli takımlarımızda iki önemli organizasyon bizi bekliyor. 20 Yaş Altı Kadın Milli Takımımız ile 25 yıl sonra Dünya Şampiyonası’nda oynayacağız. 18 Yaş Altı Erkek Milli Takımımız ile de 20 sene sonra Avrupa Şampiyonası’nda mücadele edeceğiz. A Milli takımlarımızın temeli altyapılardan geçiyor. Buralarda yakalayacağımız başarılar gelecek yıllarda en üst takımlarımıza sirayet edecek.
A Milli takımlarımıza baktığımız zaman, A Milli Erkek Hentbol Takımımız, 2027 Dünya Şampiyonası elemelerinde mücadele ediyor. Romanya ile ikinci eleme turunu oynayacağız. Turu geçersek üçüncü eleme turunda yer alacağız. Üçüncü eleme turunda olası rakibimiz Avrupa’nın en iyi 10 ülkesinden birisi olacak. Hedefe odaklandık, alınacak her galibiyet üst torbadan katılımlarımızı arttıracak ve gelecek jenerasyonlar adına da fayda sağlayacak. Ayrıca bir diğer hedef ise 2028 Avrupa Şampiyonası’na katılım elde edebilmek. Eleme grubu oynayacak ay yıldızlılarımız dördüncü torbada bulunuyor.
Türk hentbolunun 50. Yılının kutlanacağı 2026 yılında hem 50. Yıl Federasyon Kupası hem 2026 Avrupa Kadınlar Hentbol Şampiyonası oynanacak. A Milli Kadın Hentbol Takımımız ise, İslami Dayanışma Oyunları’nda üst üste ikinci kez şampiyonluk kazandı. Her bir turnuvada büyük küçük demeden başarı elde etmek, hentbolu 85 milyonluk ülkemize sevdirmek ve yaymak adına çok anlamlı.
Diyarbakır, Elazığ, Amasya, Sivas ve Ordu’da maçlarımızın ev sahipliği yapıldı. Anadolu halkı, hentbolu seviyor ve salonları komple doldurdular. Milli maçlarda branş ayırt etmeksizin İstanbul dışına çıkılmasını anlamlı buluyorum. Futbolda da benzer duruma şahitlik ettik. Eskişehir, Konya ve Antalya’da oynanan maçlarda yakaladığımız başarılar bunu güçlendirir nitelikte…
Son olarak tesisleşme… Ankara’da harika tesisler var. İstanbul’a da bir tesis açılacak ve tahsis aşaması sona erdi. Salonlar, tesisler bu tip spor dallarının gelişimi adına çok önemli. Halterde, güreşte, voleybolda yakaladığımız başarıları modern tesislerimize ve sistemimize borçluyuz. Hatta kazandırılacak tesiste amaç, 50. Yıl Federasyon Kupasını oynatmak. Federasyon Kupasında formatın değişeceğini de yine Başkan Çebi müjdeledi. Türkiye Kupası statüsüyle 8’li final şeklinde oynatılması gündemde.
Atılan bu adımların sürdürülebilir olması çok önemli. Uzun vadeli planlamalarla hentbolda Almanya ve İskandinav ülkelerinin seviyesine gelebiliriz. Sporla kalın, Kanal 3’te kalın…
